22.4.15

Nostalji.1999 GALA DERGİSİ


EMEL SAYIN AŞKI ÖZLEMİŞ

AŞIK   OLMAYI   ÇOK  ÖZLEDİM
Bir  koca  yıl   geçti,   tükendi.   Yenisinden  de   birkaç  gün   mazi   oldu  bile   Zaman  değişiyor. 
İnsanlar  değişiyor,  inanılmaz   bir  hareket   var  her  yerde   Emel  sayın  ise  hep  aynı  noktada
zirvede,    gönüllerde   Peki   emel   sayın   hangi   zamanda,   bugün demi,   dünde'mi ?

Yeniyıl ,  inşallah   herkese   yeni  umutlar  verir.  Sağlık  mutluluk  ve para  verir.  Ben  çok mutluyum   30  yıllık    sanat   hayatımda   benim   çok  önemli   olan  iki  olayı  birden  1998'in 
son  günlerinde  yaşadım.    Hürriyet   gazetesinden   Platin  kelebek  ödülünü   aldım.  ve  devlet
sanatçılığı   ünvanı   verildi.  Müthiş   mutlu  oldum   Evet   zaman  dediniz   değişim  dediniz 


Emel  sayın ,  Tabii  ki   zamana  uyuyor    Ancak   zamanın  ne,  önünde,  nede  gerisinde  Tam içinde  diyebiliriz    Aşırı  olan  hiçbir  şeyi   sevmiyor   Emel  sayın   Çağı   kendi  çizgisine  uygulayarak   yaşamaya   çalışıyor.  
 Zaman  hızla   akıp  geçerken  değişmeden   kalabilen    bir  emelsayın  çağı   kendi   çizgisine  
uygulayarak   yaşamaya  çalışıyor. 

Zaman  hızla   akıp  geçerken, değişmeden   kalabilen   bir  emel  sayın  olmanın    zorluklarını   
 konuşalım mı .  Emel  sayının    temel    duyguları   değişmiyor,   direniyor  zamana  karşı,  Yoksa
zaman  içinde  oda  değişime    uğruyor.  İstesede,    istemesede,   Özünde  insan  sevgisi  var. 
Emel  sayının   Kesinlikle  insanları   sevmek  gerek  Yunusun  o güzel   sözünü   hatırlamamak 
mümkün değil.   Yaradılmışı   hoşgördüm    yaradandan   ötürü.

Ben  insanları   seviyorum,   sayıyorum  ve  kırmamaya  özen  gösteriyorum  Ama aynı tepkileri 
aldığım  insanlarla   ilişkilerimi   sürdürüyorum  Değişen   herşeye  rağmen  sesimi, fiziğimi,  sanat
dünyasındaki   yerimi  korumak  için  de   çaba  sarfediyorum.  Değişmeyen  şey  çabam  değişmiyecek  olan  da   bu.  Ben  yaşadığımız   çağı  çok  seviyorum   ve  kendimi  şanşlı  hissediyorum.

Sözün  özü,  günümüzde   yaşamaktan  mutluyum.   Emel  sayının  özgürlükten  yana olduğunu  biliyoruz  Peki  televizyonlarımızın  başında   Demokles'in  kılıcı,  gibi  sallanan  RTÜK'le  ilgili 
neler  düşünüyor  Emel sayın  öğrenebilirmiyiz?

Evet,  özgürlükten,  haktan,  hukuktan  yanayım  Ama  yine  de  denetim  sistemi   olmalı  diye 
düşünüyorum   Ancak  daha   makul   bir  denetim.   Sistemi  elbette.
Levent  kırca  RTÜK'ÜN   ekran  karartma  cezasına   müthiş  bir  tepki  göstermişti  Olacak  okadar  adlı   proğramını    geri  çekmekle   kalmamış,  sonrasında  açlık  grevi   bile   yapmıştı.

Levent    Kırca'yı   Oya  Başarı  ve  Olacak   o kadarı    çok  seviyorum.  Bence Levent  davasında  haklıydı   Helal  olsun  levent  kırcaya   Ne varki  ben  yasaklara  pek  tepkili  olamadım  Gönlüm   tüm insan  haklarından    yana.  Cumartesi,  Cuma  annelerinden,  memur  işcisi   direnişlerinden  yana   Hakkını  arayan,  adaleti   savunan  her insanın  önünde  saygıyla. 

 eğilirim  ve  onun  için   sevgiyle   çarpar   yüreğim  Ama  denge   var ya,  o denge  çok  önemli .
Birinin   hakkının    başladığı    ya,  o  denge   çok  önemli.  Birinin  hakkının  başladığı  yerde   başkasının   hakkının  bitmediğini  bilmek   çok  önemli    Yoksa   kim sansürü  onayla yabilirki  
Sanat  hayatında   Emel  sayının   özgürlüklerinin  kısıtlandığı ,  yasaklarla  engellendiği  dönemler  oldumu  hiç.    


Elbette   bizim  bu  durumumuz  hep  gözden  kaçtı   yada   biz  yeterince   tepkili   olamadık  70'li 
80'li  yıllarda   TRT'de    çok  sıkı    kuralları   vardı   ve  pek  çok   arkadaşım  gibi   bende  en 
sevdiğim   şarkılar  için   yasak  kararı  ile    cezalandırılmıştık.   Kısacası,  bir  zamanlar   bende 
yasaklıydım.

Pek  çok  şarkımız  TRT'nin   ekranında  ve  radyolarında  çalınamazdı.  pek çok  Tv  proğramında 
darbukada  çalınamazdı.   Bence  halkın   Türk sanat  müziğinden  uzaklaşmasında  bu  yasakların 
katkısı   olduğunu  unutmamak    gerekiyor.  Bu  durum  bizi  üzmüş   ve  yormuştu  gerçekten 

Hem  maddi   hemde  manevi   olarak   Yasak  denilince,  aklımıza   birden  Safiye  Ayla  geliverdi 
Çile  bülbülüm  şarkısını   okumuştunuz   ve  merhum    sanatçı   kızmış,  sizin  hakkınızda  dava  bile  açmıştı   ve  ben  o günün  parasıyla  150 bin liralık   para cezasına   çaptırılmıştım .


Bunu  ödedim   ve aklım  başıma geldi    safiye   Ayla  haklıydı.  Ben  nasıl  olup  da  izin almadan  bu  şarkıyı   okuduğumun   halen  farkında   değilim   Safiye   Ayla'ya   inanın  hiç  kızmamıştım ve 
sinirlenmedim.  
Belki  o  an, ama  sonra  hemen   haklının  o  olduğunun  farkına  vardım.  ondan  sonraki  proğram
larımda   bu  şarkıyı   defalarca  okudum.   ve  hiç bir problem   yaşamadım .  Çünkü  özel  bir  izin
almıştım  ve  Safiye  hanım   bundan  sonra  en ufak  bir  problem  çıkarmamıştı. 

      İNANCI  GÜÇLÜ 
Yüreğinde  kimi  zaman   yarım  kalmış,  kimi  zaman  hiç  yaşanmamış   ve çoklukla   şarkılarda 
hissettiği   sevdaların   titreşimleri   var  Emel  sayı'nın   İnaçları   tam  ve  güçlü   Öyleki   sanatından  ve  sesinden   daha  güçlü  olduğuna  inanıyor.  Ramazan   ayını   konuşurken  ibadeti
kullah    Allah  arasında  olması   gerektiğini   söylüyor.




Share
Bizi Takip Edin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

KATEGORİLER - 1

KATEGORİLER - 2