11.11.14

Nostalji Magazin-1998 (Muazzez Ersoy)



SERVETİMDEN  ÇOK  VERGİ  ÖDEDİM

1995'ten beri  sürdürdüğü   Nostalji   Serisine  şemdilerde  3 kasetten  oluşan  Nostalji  4'' albümüne  ekleyen  Muazzez   Ersoy Gala'ya  çok  özel   pozlar  verdi,  çok  özel  açıklamalar yaptı. 
Sanatçı  sadece  son iki  yılda  2 milyon  dolar  vergi, 200 milyar  lira  civarında da  telif  ücreti ödediğini  gururla söylüyor. 


Taklit  şarkılar  okumam 
Muazzez  Ersoy,  ne yapılırsa yapılsın  yeni  şarkıların  hep eskilere  benzediğini  söylüyor.
Eskilere  benzediğini  söylüyor.  Eskisinin ustaları, bütün perdeleri, bütün notaları  bütün sözleri kullanmış Şimdikilere  bir şey  bırakmamış. Sadece  Sadettin  kaynak,  tek  başına  iki  bin  şarkı   bestelemiş. Aslı varken, niçin  taklitlerini  okuyayım ki ?

Yağmurlu  bir akşamüstü,  Ulus'taki  Levent  Müzik şirke'tinde  buluştuk  Muazzez Ersoy'la 
yüzünde  yorgun  ama mutlu  bir  ifadeyle  karşıladı  bizi  Makyajsız ve  doğaldı.
Bazıları  gibi   ne   sorularımızı  kontrol  etmeye  kalktı,  ne de 'Şu  konulara  değinelim mi? gibisinden   yönlendirmelere Şarkılarındaki  içtenlik  ve  yüreklilikle  Hadi  sorun  bakalım diyerek startını  kendi  verdi  bu  sohbetin 

İlk  nostalji,  albümünüz olan 'Nostalji Kalbimi kıra Kıranın  çıktığı tarih 20 Aralık 1995  Nostalji  4 5 6'nın  sevenlerle  kucaklaştığı  tarih  ise  25  Kasım 1998  Tam  üç  yıl. Ve  üç  yıl içinde  6 adet kaset  yapmış  oldunuz. Bu  kasetler içinde de,  yüz binlere  delikanlılıklarını,  genç  kızken  o yıllardaki aşklarını,  sevdalarını hatırlatan  şarkılar var.  Bu  şarkıları  söylerken  Muazzez  Ersoy neler hissediyor, neler  yaşıyor.

O şarkıları  okurken  kusursuz  okumayı, kusursuz, yorumlamayı  ilke edindim. O şarkıları, bugünkü  genç  nesil,  bir  köprü  vazifesi  görüp  kusursuz  taşımayı  düşünerek  en  iyi  şekilde okumaya  ve  yorumlamaya  çalıştım.  Kimi  şarkılarda  benim de  yakın  geçmişte  yaşadığım yılların korkusu  vardı. Kimi   şarkıların  beslendiği  tarihlerde  ise  ben  yoktum. Ve o 
bestecilerin  duygularını  algılamaya  çalıştım .

Neden üç  kaset  ve  41 şarkı?   Nostalji  serilerini  halk  çok sevdi   yeni. çalışmamız  esnasında 40 bin  şarkı  taradık. Ortaya,  öyle  güzel  parçalar  çıktı  bunları  tek  kasete  sığdıramayınca  iki kaset  birden  yaptık.  Sanırım  müzik  severler çok  hoşuna gidecek. Ayrıca  bu  iki  albümün  yanı sıra  birde  Klasik Türk müziği  kaseti   yaptık. bu  da  hayranlarıma  naciz  bir  hediye. İnşallah onuda  çok  beğenirler.

Nostalji  kasetleri  inanılmaz  bir tiraj  yaptı. Çok  sattı. Mutlaka, Muazzez Ersoy'a  çok kazandırdı.  Ancak,  çok  kazanıp telif ödemeyen  sanatçılara  inat,  çok  kazanan  Muazzez  Ersoy sayesinde  pek çok  besteci,  şarkı  sözü  yazarı  da   para  kazandı. Onlara  ödediğiniz.
teliflerden   söz eder misiniz?

Telif  hakları  konusunda  ben son derece  titizim.  Ve  nostalji  albümlerimi  hazırlarken,  onların çoğuyla,  hayatta olanlarıyla  görüştüm. konuştum.  Ne  acıdır. ki,   bir zamanlar.  o  şarkılarla. ünlenen  sanatçıların  bile  kapılarını  çalmadıklarını  öğrendim. Nostalji  o unutulan   değerleri   sevindirdi.  Kimi  küçük  de   olsa  bir  ev  aldı.   kimi  bir  kenarı  birikimini  yaptı. Ben  Allah'tan korkarım,  hiç  kimsenin  hakkını  yemem. Hepsinin  hakkını  ödediğimi  sanıyorum. 


Onların dualarını  aldığım  için  de  çok  mutluyum. Haklarını yeseydim. hiç bir  bereket göremeyecektim.  Ben  onlara  sımsıcak bir  sevgi  yaşattığını  sanıyorum.  Hiçbirine gidip,  yardım ediyorum. al  bu  parayı  demedim.  Şarkılarını  aldım.  paralarını verdim.  Nasıl  mutlu  oldular.

Anlatamam,  En  güzel  mutlululuk  onurlu  mutluluklardır  mesama  üye  olan  herkese  paralarını  yatırdık.  Bazıları,  sizin  kasetinizde  eserimin  yer alması  en  büyük  servettir.  benim  için  dese  de,  onların  da  parasını  yatırdım.

Nostalji  albümleriyle  ne  kadar   telif  ödedi.  Muazzez  Ersoy?
Toplam 200 milyar  civarında telif  ödedim  Hepsine  helal  olsun.

Nostaljinin  ilk  üç  albümü  toplam  ne kadar   sattı  peki?  Yaklaşık  4  milyon sattı.  Bu albümler  beni   vergi rekortmeni de  yaptı. 

17  yıldır  müzik  hayatının  içinde olan  Muazzez ersoy  Nostalji  rüzgarı  estirmeye  başladığı  1995'den beri  ödediği  vergi  miktarına  göz  attık   işte   Türk  lirası  olarak  son  üç  yılın  dökümü  1995'de  5.5  milyar  lira  1996'da  98 milyar lira    1997'de   172 milyar lira .

Muazzez hanım,  hazır söz  açılmışken,  bize servetinizden  söz eder  misiniz? 
Şöyle  söyleyeyim  Yüksel bey Sadece  96 ve  97  yılında  ödediğim  vergiler  o günkü  dolar  bazında  çevirdiğinde  2 milyon dolar  ediyor.  17  yıldır  sahnede  şarkı  söylüyorum  son  iki   yıldır.  devletime  ödediğim  bu  vergi   miktarından  çok   daha  az  bir servete  sahibim .


Bu  demek  oluyorki   servetim  iki  milyon  doların  altında.  Dileyen araştıra bilir  hodri  meydan.

ZERRİNCE__




Share
Bizi Takip Edin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

KATEGORİLER - 1

KATEGORİLER - 2